İznik, Mudanya, Tirilye Turu

Cumalıkızık, Trilye Turu

1. Gün Cumartesi :İstanbul – İznik – Cumalıkızık Köyü– Mudanya
Sabah saatlerinde gezgin fotoğrafçı dostlarımız ile buluşup İznik’e doğru yola çıkıyoruz. Uzman rehberimizin fotoğraf hikayeleri anlatımı ile birlikte İznik girişinde turumuza başlıyoruz. İznik Surları ile başlayan gezimiz,  Nilüfer Hatun İmarathanesi (İznik Müzesi), İstanbul Kapı, Lefke Kapı, Yeşil Camii, Çini Fırınları, Süleyman Paşa Medresesi ile devam ediyor. Öğle yemeğinden sonra İznik Gölü, Senatüs Sarayı ve Roma Tiyatrosu’nu ziyaret edip Osmanlı mimarisinin en olağanüstü köylerinden Cumalıkızık’a doğru yol alıyoruz. 700 yıllık geçmişi anlatan sizi sarıp sarmalayacak daracık sokaklarda deklanşörünüz ve siz başbaşasınız…

2. Gün Pazar : Mudanya – Trilye – Gölyazı – İstanbul
Sabah otelde alınan kahvaltının ardından Mudanya ve Tirilye‘nin güzelliklerini keşfetmek üzere yola çıkıyoruz. Mudanya ‘da Mütareke Evi ziyareti sonrasında 19.yy Osmanlı konaklarını görüp Trilye’ye geçiyoruz. Balıkçılık, zeytincilik ve zeytinyağı ile geçinen Trilye, filmlere ve dizilere konu olmuş şirin bir kasaba. Burada Rum evleri, Ruhban Okulu, Fatih Camii, eski  ve Kemerli Kilise’yi ziyaret edip sahildeki şirin balık restoranlarından birinde kendimize balık ziyafeti çekiyoruz. Yemeğin ardından köy pazarını ziyaret ediyoruz. Yörenin köylü kadınlarından zeytin ve zeytinyağımızı aldıktan sonra yorgunluğumuzu atmak ve kahve içmek üzere Çamlı Kahve’ye çıkıyor, müthiş manzaranın kahve içerek ve fotoğraf çekerek keyfine varıyoruz.

Dönüş yolunda başka bir tatlı su balıkçılığı köyü olan “Gölyazı” bizi  rengarenk kayıkları, halen bozulmamış yapısı, göl kenarının eşsiz manzaraları ile karşılıyor…

Turumuz sizin istediğiniz tarihte kişi sayınıza göre araç, rehber ve tüm ayrıntılarıyla dizayn edilir. Fotoğrafçılık bilgi seviyenizin tura katılacak diğer kişilerle birbirine yakın olması turunuzun kalitesini yükseltir, verimini arttırır ve size uygun danışman sağlamamıza yardımcı olur.