Kıyıköy, İğneada Turları

Kazan Dere Kıyıköy Turları

Belirtilen yerlerden hareket ederek araç içerisinde kahvaltımızı yapıyoruz. Vize yol güzergahından hem doğaya hem tarihe yolculuk yaparak Kıyıköy’e ulaşıyoruz. Şirin belde Kıyıköy gezisi sonrası Kartaltepe’ye çıkarak Kıyıköy manzarası eşliğinde kahvelerimiz yudumluyoruz.

Mola sonrası antik çağlardan beri gelişerek yerleşim merkezi haline gelen Pabuç ve Kazan dereleri arasındaki bir yarımada üzerine kurulmuş Kıyıköy’ün doğal güzelliklerini keşfetmeye devam ediyoruz. Sahile iniyor, hırçın dalgaların zamanla oluşturduğu Anıt kayaları görüyoruz. Arzu edenler ise dere içerisinde sandal ile gezinti yapabilirler.

3.yy da kaya içerisine oyularak yapılmış olan kolon kabartmaları ve işlemeli sütunları ile görülmeye değer Aya Nikola Manastırı’nı gezdikten sonra Kıyıköy’den ayrılıyoruz. Doğa içerisinde yapacağımız yolculuk sonrasında İğneada’ya varıyoruz. Öğle yemeği molasından sonra,  içerisinde altın olduğu söylenen ve 20 km uzunluğunda olan kumsalda geziyoruz. Burada liman, Liman Baba Türbesi, Deniz Feneri gezilerini gerçekleştirdikten sonra, Bulgaristan sınırını oluşturan Rezve Deresi kıyısına kurulu Beğendik Köyü (Atatürk Orman Köyü)’nü dolaşarak  İstanbul’ a hareket ediyoruz.