Kategori: Trekking Kulübü

Belirtilen yerde buluşarak Kocaeli Yuvacık yolu üzerinden Nüzhetiye Köyü’ne ulaşıyoruz. Birkaç irili ufaklı şelaleden oluşan Nüzhetiye’de ilk olarak köy kahvaltımızı yapıp yürüyüşe başlıyoruz. Bitki örtüsü, zengin ağaç çeşitlerinin oluşturduğu orman ve şelaleleriyle meşhur olan ve doğa yürüyüşünü sevenlerin uğrak yeri olan bu şirin köyde orta zorluktaki parkurda gidiş dönüş 5 km.’lik bir yürüyüş yapacağız. Küçük Şelale’den başlayan

Belirtilen yerlerden hareket ederek araç içerisinde kahvaltımızı yapıyoruz. Vize yol güzergahından hem doğaya hem tarihe yolculuk yaparak Kıyıköy’e ulaşıyoruz. Şirin belde Kıyıköy gezisi sonrası Kartaltepe’ye çıkarak Kıyıköy manzarası eşliğinde kahvelerimiz yudumluyoruz. Mola sonrası antik çağlardan beri gelişerek yerleşim merkezi haline gelen Pabuç ve Kazan dereleri arasındaki bir yarımada üzerine kurulmuş Kıyıköy’ün doğal güzelliklerini keşfetmeye devam ediyoruz. Sahile iniyor, hırçın dalgaların zamanla

Sabah saatlerinde önceden belirlediğimiz yerlerde buluşarak  Sülüklügöl’e doğru hareket ediyoruz. Göle varmadan önce, Akyazı’da kısa bir alışveriş molası verip, alışveriş sonrası yürüyüş yapacağımız noktaya hareket ediyoruz. Dokurcun- Akyokuşkavağı Köyü yakınlarında bulunan Sülüklügöl Tabiat Koruma Alanı girişinde aracımızdan inerek, yaklaşık 9 km’lik stabilize toprak yolda yürüyüşümüze başlıyoruz. Herkesin katılabileği rahat bir yürüyüş olacak ve yürüyüş sonunda göreceğimiz

Sabah saatlerinde önceden belirlediğimiz yerlerde buluşarak yaklaşık 3.5-4 saat süren yolculuk sonunda Yalova -Termal Üvezpınar Köyü’ne varıyoruz. Köyde aracımızdan iniyor ve stabilize yolu takip ederek yaklaşık 2 saatlik bir yürüyüş yapıyoruz. Yürüyüş gayet rahat, herkes katılabilir. Yürüyüş sonunda sesini duyacağımız şelaleye yaklaşınca sola ayrılan patikayı takip ediyoruz. Yaklaşık 10 metreden akan şelalenin alt tarafındayız artık.

Sabah belirtilen yerlerde buluşarak Şile’ye doğru hareket ediyoruz. Şile geldiğimizde ilk olarak Kültür Parkı Seyir Terası‘nda hem manzarayı seyrediyor hem de kısa bir fotoğraf molası veriyoruz. Eskiden Rumların yaşam merkezi olan Kültür Parkı Vadisi, Bizans İmparatoru Andronikos’un kardeşini hapsetmek için yaptırdığı Ocaklı Ada Kalesi, dünyanın ikinci büyük feneri olan  Şile Feneri  göreceğimiz yerler arasında.  Daha sonra

Sabah belirtilen yerlerde buluşarak Çınarcık’ta bulunan Teşvikiye Köyü’ne doğru hareket ediyoruz. Teşvikiye Köyü’nde yapacağımız köy kahvaltısı sonrasında araçla yürüyüşe başlayacağımız yere geliyoruz. Dere kenarında, ağaçlar içinde yapacağımız 30 dakikalık yürüyüşten sonra şelalelere ulaşıyoruz. Üst üste göreceğimiz iki şelaleden önce alt şelaleyi görüp fotoğraf molası veriyor ve sonra, üst şelaleye geçiyoruz. Burada da verilecek mola sonrası başka bir